jak rozluźnić mięśnie dna miednicy

W większości wypadków z przeszkodami z mięśniami dna miednicy borykają się panie po porodach, niemniej jednak zdarzają się także mężczyźni, którzy diagnozowani są w taki sposób. Mięśnie te w głównej mierze odpowiadają za szansę wstrzymywania wymogów fizjologicznych. Nawet w trakcie silnego parcia na pęcherz, mięśnie dna miednicy muszą poradzić sobie z tym problemem. Jeśli jednak na skutek większego wysiłku, czy również kaszlu i śmiechu zdarza się nietrzymanie moczu, potrzebna jest ich fizjoterapia.

jak ćwiczyć mięśnie dna miednicy

Okazuje się, że dzięki dobrym ćwiczeniom można niezmiernie szybko wrócić do zdrowia i pełnej sprawności. Przekonują się o tym oczywiście kobiety po porodach naturalnych i cesarskim cięciem, jakie uczęszczają na fizjoterapię. Niezmiernie istotne jest, aby ćwiczyć regularnie, najprawidłowiej codziennie. Wówczas można liczyć na w rzeczywistości imponujące efekty.
Jest szansa wzmacniania mięśni dna miednicy pod okiem fizjoterapeuty, lub ewentualnie samodzielnie w warunkach domowych. Na tę drugą szansę decyduje się większa część pacjentów, u jakich zdiagnozowano kłopot. W jaki sposób powinno się wykonywać takie treningi, aby były jak w najwyższym stopniu skuteczne?
Na początek zaleca się proste trening, które bazuje na skurczeniu i rozkurczaniu mięśni. Najprawidłowiej robić to w pozycji leżącej, a z nieraz również w stojącej. Przerwa pomiędzy skurczami powinna trwać dwa razy dłużej niż one same. Najodpowiedniej jest przytrzymywać skurczone mięśnie po parę sekund i rozluźniać je swobodnie. Zaleca się wykonywanie dziesięciu powtórzeń w trzech seriach w ciągu dnia.
Warto pamiętać o tym, że pośladki, uda i brzuch podczas ćwiczeń powinny być pod każdym względem rozluźnione. Najważniejsze jest samo podnoszenie dna miednicy i opuszczanie go. Powietrze powinno być nabierane przed skurczem, a później wypuszczane w trakcie rozkurczania mięśni, powoli. Ważne jest, by nie wstrzymywać oddechu.
Pierwsze efekty muszą pojawić się już po około sześciu tygodniach powszednich ćwiczeń. Kiedy pojawi się już wyraźna poprawa, wtedy można zmniejszyć częstotliwość do jednej lub też dwóch serii, jednak najpoprawniej nie rezygnować z takich ćwiczeń. Wiele osób przyznaje, że dzięki treningowi udało im się odzyskać dawne zdrowie oraz sprawność seksualną. Dotyczy to też mężczyzn, którzy czasami wstydzą się mówić o swoich kłopotach bardziej aniżeli kobiety, których problem ten dotyczy znacznie częściej. Jeśli tylko pojawia się kłopot i samodzielne ćwiczenia w warunkach domowych nie dają odpowiednich efektów, najpoprawniej skonsultować się z doktorem. Być może zleci on fizjoterapię pod okiem profesjonalisty.